((حب الناسك)) - بقلم/ كريم الأسكندراني

((حب الناسك))
في حبك أنا زي الناسك
ساب المعبد جالك باسك
يالي عنيكي بتقولي حكاوي
أني في قلبك أهلك ناسك
يالي في روحك قلبي أنا غاوي
جيبلك نبضي في أيدي وماسك
ورده معاها شوق وحنين
و كلمه هقولها تحرك أحساسك
دايب أنا في عيون حلوين
جوه في قلبي لقيت إخلاصك
عايش بقاله سنين وسنين
قولي أزاي بسكر أنا
من غير ما أشرب كاسك؟
وأزاي وأنا ماشي بشوفك 
جنبي شمال ويمين؟
وأزاي أصحي أفكر فيكي
وكل الناس نايمين؟
بقلم/ كريم الأسكندراني

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الإعلامي د. أحمد أسامة عمر يتألق فى ندوة نادي سينما أسامة عمر

العاشق والعذراء /بقلمى/ عصام مرسى الطيب /

الحب مش كلمة تتقال/ حنان امين سيف