كنا ف اواخر الشتا قبل الي فات * صلاح الدين احمد




كنا ف اواخر الشتا قبل الي فات
زي اليومين دول عشنا مع بعض حكايات
ان كنت لما احب اتونس معاه
انا كنت باخذ بعضي و اروحله من سكات
والناس في عز البرد يجروا ويستخبوا
و انا كنت بجري واخبي نفسي قوام في قلبه
و لحد لما الليل يليل ببقى جنبه
وافضل في عز البرد وياه بالساعات
على سهوه ليه الدنيا بعد ما عشمتنا
و عيشتنا شوية رجعت موتتنا
و الدنيا من يوميها يا قلبي عودتنا
لما بتدي حاجات قوام تاخذ حاجات
وسط الشوارع ناس كتيرة مروحين
والناس يا قلبي هما هما وهو فين
و انا ماشية بتلفت و بسأل كل يوم
بيعمل ايه دلوقتي و بيحلم بمين
والناس في عز البرد يجروا ويستخبوا
و انا كنت بجري واخبي نفسي قوام في قلبه
و لحد لما الليل يليل ببقى جنبه
وافضل في عز البرد وياه بالساعات
على سهوه ليه الدنيا بعد ما عشمتنا
و عيشتنا شوية رجعت موتتنا
و الدنيا من يوميها يا قلبي عودتنا
لما بتدي حاجات قوام تاخذ حاجات




تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الإعلامي د. أحمد أسامة عمر يتألق فى ندوة نادي سينما أسامة عمر

العاشق والعذراء /بقلمى/ عصام مرسى الطيب /

الحب مش كلمة تتقال/ حنان امين سيف