انا طمعتك فيا بطيبتي-بقلمي زينب شبل
انا طمعتك فيا بطيبتي
لما سمحت ل قلبي وروحي
يبكوا ويحكوا سنين ف مصيبتي
وانت تعيد و تزيد جروحي
ايوه بحبك ايوه غبية
ايوه وكاسي العمى على عيني
ايوه وبسهر للصبحية
لك واديتك أغلى سنيني
ايوه وبضرب كف بكف
وأسأل قلب لا دار ولا لف
ليه على سيرتك بقى
بيبات
وليه ما بيشوفش عيون ف الصف
وليه يندهلك كده بالذات
ف قلبي وحبيبي
برغم الأساوه
وراضية ب نصيبي
من مُرك وعيبي
ما ليش في الحلاوه
_______
بقلمي زينب شبل 2\2\2021

تعليقات
إرسال تعليق